Alla inlägg under februari 2009

Av Sandra - 28 februari 2009 00:13

Så skönt. Har vart uppe på KTC igår och idag :) Igår var det väl inte dirket den roligaste dagen där uppe. Nämligen tvättning?! Hur många ggr har man inte gjort det? Men Man fick ju iaf några härliga bilder.. ;)

Lina & Madde som tar hand om våran man Alfred

sånt som alltid uppskattas, eller vad säger ni brudar!!? :)                                                 
             

Sen har vi ju även våran söta anna som sitter så snällt i sängen och ska få lite hjälp av oss ;)

Dagen som var idag har vart lite roligare kan jag lova. Vi hade först ergonomi. Låter ju inte så roligt men eftersom vi fick lyfta varandra och ha oss så gör man det ju inte roligare än vad man gör det till?? Eller hur man säger... Så vi fick väldigt roligt. Sen eftermiddagen så hade vi våran underbara lärare Gunilla. :) Och då var det bensår, trycksår och kompressomläggning. Så fick se en film. Varför ska de alltid visa så gamla filmer när det är undervisning??? En fråga som jag och anna satt och funderade över lite. Hmm oklart. Men men. Sen visade Gunilla lite om trycksår om dess olika grader och sen hur man lindade benen.
Haha var rätt roligt. Skulle linda anna ja. Var ju ett prjekt för sig själv det. ;) nerå. Men hon är väldigt kittlig under fötterrna kan jag konstantera.. :)

Sen gjorde jag nått jag länge velat göra. Åkte ut till syrran igår :) Mycket trevligt. :) Så satt och surra med henne ett bra tag och uppdaterade mig lite och uppdaterade henne också såklart :) Sen skulle vi se när syrran och jag skulle kunna gå på midda och bio? Men som vanligt är ju speciellt syrran extremt upptagen kvinna av sig :P Sen har väl inte jag heller vart så flexibel av mig. :) Men de löser sig alltid :)

Sen så vandrade vi på på löta och skulle kolla när go tjejen skulle ha hockeyträning. Så jag syrran och jessie vandrade bort. Herregud vad det hade snöat och snöade igår. Vill att det ska sluta nu. Vill ha vår..

Aja men amanda hon såg så tuff ut synd att hennes moster inte kunde vara lika tuff. Jessie stod och skakade och till slut när jag då också började frysa rejält.. haha då säger jag till syrran att jessie fryser och behöver gå hem :P men hon avslöjade mig.


Och idag då? äntligen freda. Som jag skrev tidigare KTC dagen sen ikväll har jag lekt med Lina :) Åt räkor och kollat på film :) så skön kväll måste jag lova, och morgon dagen blir lika underbar. Precis kört hem Lina och nu vart man pigg och skriv sugen.. inte skrivit så mycket denna vecka.. men nu vart de väldigt mycket känner jag..
Kommer mer bilder imorn från ktc och morgonkvällen :)

Också en underbar låt som jag kom på nu. åh :) så bra

David Gray - Sail away

http://www.youtube.com/watch?v=4KMUP8oTJ54&feature=related

Av Sandra - 25 februari 2009 12:14

Jovisst har man lärt sig en rejäl läxa nu iaf. För jag orkar nämligen inte tjata längre. Det blir ju bara bortförklararing på bortförklaring. Så man har ju lärt sig vem man absolut inte ska låna ut pengar till iaf!!!


Oklart!! Länge sen jag var såhär trött. Tror att helgen kommer efter. Somnade igår på soffan vid 6-halv 7. Sen vaknade jag av att Anton ringde vid 10 - tiden. Surrade en liten stund, sen så skulle jga kolla på tv. Haha eller hur somnade om lika snabbt på soffan vaknade halv 3 inatt och flyttade mig till sängen och somnade om igen. Vaknade imorse strax före 12. Men det var skönt kan jag lova. Så nu sitter jag bara och väntar på att Lina och Anna ska ringa så ska jag gå ner och möta dom på stan och gå upp på bion och hämta ut våra biobiljetter som vi ska se på lörda för de fanns bara dåliga platser kvar på fredagen. Så lördan blir en härlig dag :) Bio vid 18 sen köpa pizza och hem till mig och se film :)

Ne frukost nu innan de ringer :)

Av Sandra - 24 februari 2009 11:23

väntar på att anna ska ringa så ska vi gå ner till Lina och äta semlor, eller inte jag men anna och lina.. Tycker ju tyvärr inte om dom där sakerna.. men de ser ju så goda ut.. Sen blir det skola till  3 idag bara. Så det är skönt. Undra vad man ska göra sen då? Det är ju iaf basket så hoppas kårkansliet är öppet så man kan hämta biljetter. :)


Hahah nej nej anna. ;) Sålång kommer der aldrig sträcka sig. Håkan nja ;)


Skulle försöka somna om idag men gick inge vidare för mamma ringde precis när jag skule slumra om. Så då kom hon och hämtade mig och åkte ut till stugan. Jag har ju inte set den nya. Så mamma visade alla planera och gud vad jag längtar tills denna renovering är klar. Kommer bli så fint och härligt där ute :)

Och jag vill ha helg. Ska bli en sån skön helg. Bio och slappa bara och vara hundvakt. Vila upp levern sin lite..:P


http://www.youtube.com/watch?v=1OcdYjgexcI&feature=related


??

Av Sandra - 23 februari 2009 09:35

haha ja ibland så börjar man ju bli mörkrädd.. Men men!!!

Denna helg som vart har var vart väldigt händelserik. men nu tog tiden slut.. Ska tillbaka in på lektionen!!!

Skriver om helgen sen :) Blir säkert nå bilder också ;)

Av Sandra - 22 februari 2009 22:49

Jag och bruket har kommit fram till att vi ska skriva n citat bok. Herregud vad vi kan komma med många roliga kommentarer.. haha och idag har ju humorn vart på topp.. Ellr inte, så idag har det vart väldigt oklara och många skratt till vad vi har sagt!!

Så jag måste citera emma :P


"Sandra, var jag full igår? kommer du ihåg om jag var det?!!"


Haha tror den frågan svarade på sig själv.. ;)



Av Sandra - 22 februari 2009 19:12

Det är inte hur man har det. Det är hur man tar det.

O när man längtar tar saker tid
Det är nåt mellan oss. Mellan oss o världen.

För långsamt för snabbt men aldrig i takt
Vi vill ju bara andas. Sova o andas omvartannat inget mer
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det



Markus Krungård - Ibland gör man rätt, ibland gör man fel... Denna låt har verkligen fastnat på hjärnan nu!!

http://www.youtube.com/watch?v=B4O2QGJfOP0&feature=related

Av Sandra - 21 februari 2009 01:07

Yes, så har denna fredagskväll varit. :) Började med att man klev upp rätt i tid iaf. Rätt skönt, men hoppas på att jag kan sova vääldigt länge imorn. :) iaf fick lite frukost hos Madde :) väldigt mysigt. Sen spenderade jag dagen hemma hos mamma och pappa, men låg mest i soffan och halvsov och klappade taro som låg nedanför mig på mattan så sött.. Haha nu får säkert pappa damp när han ser det..:P men men taro är ju för söt. Vem säger nej till hundögon??


Fick i mig lite mat där borta i bergsåker också, sen var det bara hem och duscha och göra sig klar för att gå och se dragons spöa 08 stockholm. Alltid lika trevligt. Sen ville jag och Lina leka lite så då vart det biljard med grabbarna :) Riktigt roligt, och det gick grymt mycke bättre att spela nyktert än icke. Så var rätt stolt över mig i vissa stunder. Avlutningsvis så vart det åka in på max drivern jag, Lina, Anton och Jason och sen hem hit och såg Wanted. Så nu sitter man själv här i mörkret och sucktar efter den bäddade sängen så ska väl ta i de sista krafterna för denna dag och tvätta bort sminket och borsta tänderna och krypa ner under täcket och drömma mig bort lite och vila inför morgon dagen för imorn då blir de hårt!!! :) Ska bli grymt roligt...

Sov gott alla sen!

Av Sandra - 18 februari 2009 12:11

Detta har jag väntat på länge nu kan jag säga. Förrra terminen var ju verkligen en termin där man fick visa vad ens hjärnknölar orkade med och nu har vi gjort vår ända tenta för denna termin så nu känns allt verklige skönt. Kanske kan börja skaffa sig ett liv?! Skulle vara rätt skönt måste jag säga.

Så daug efter tentan väntade jag på madde så vi kunde gå och sola. Det var verkligen skönt efter tentan. Allt bara rann av mig. Så kunde man ligga där och bara drömma sig bort i sina drömmar som man har hela jäkla tiden när man är tjej. :P haha analyserar och drömmer. hmm undra om de står för två saker som bara vi girls kan.?!


Hade grymt tur när jag kom hem, fanns tvättid kl 14 så idag blir de tvättning och lita städning. Har iaf börjar med att skrapa bort stearinet från golvet. Var lättare än jag trodde men helvetes vad jobbigt :P tar ju sin tid, suttit i 30 minuter iaf men de är mycket kvar, men får väl ta lite varje dag :P haha


Ne ni får två bilder från helgen idag också. Linkan har ju lagt upp bilder på facebok så kolla vidar där men förmodligen har ni redan gjort de men ändå :)

Anton, Jag och linnea.. Mina två godingar, bara emma som saknas i dena där bilden!!!

Till Helgen så måst jag ta med kameran jag också.

Man ska ju ut i helgen också, Antons sista helg + att Linnea fyller ju 23 år imorn ;)
Så då blir det partaj hemma hos henne :) Ska bli riktigt trevligt :)


Också bilden på Robert och Lina ;) Haha grym bild detta. Som Lina sa,  skulle jag ta en bild med en dans på skulle jag säga detta är jag på lördakväll vi 1 tiden ;) haha håller med dig ja.. :)


Ne nu ska jag göra lite nytta innan jag tar en paus till våra bästa år.. :P haha Patetisk man är eller hur...:P

Höres!!! :)




Ovido - Quiz & Flashcards